Szia, kíváncsi Olvasó!

Ez itt a Matrózblog:
random gondolatok életről, hitről, tanulásról, meg minden másról. Hét gyerkőccel meg két kutyával. Otthon élve, otthontanulva.

"Amíg kicsi vagy, ösztönösen csábít az ismeretlen TUDÁS nyílt vize. Otthon nincs iskola, csak te és a nyílt víz ... Minden a TIÉD lehet, amit befogadsz belőle!"


Üdv itt:

Eszti
_____________________________________________________


2020. november 3., kedd

"Biztos, hogy meg akarod írni...?!"



Mulatságos ez a blogolás-dolog. Kialakul egy virtuális közösség olvasó és blogíró között kellemes érzelmeket bekapcsoló közösségi élménnyel. Ez miatt, rengeteg nagy hallgatásom után is még mindig fel-feltör bennem a vágy, hogy megosszam magam, hogy elmondjam, mi van velünk. És persze, ez azzal a kimondatlan szándékkal párosul, hogy terólad, az olvasóról is halljak. Mert hiányzik ez a közösség, jó lenne tudni, hogy kivel mi van, de még inkább azt, hogy mindenki megvan.

Aztán meg ott vannak a gondolataim, amiket az utóbbi időben kicsit félve, óvatosan (vagy inkább sehogyan sem) osztottam meg. Gyakorlatilag nem mondok már semmit, mert amikor mondanám, lecsitítom magam. Biztos, hogy meg akarod írni?! És elindulnak a félelmek ("hátha olyanok olvassák, akiknek nem való, akik visszaélnek vele"). Meg a túlzott körültekintés ("mit írhatnék én, aki olyan helyzetben van, hogy a gyerekei még otthon lehetnek mellette, amikor már legtöbb otthonoktató ismerős gyereke suliba kénytelen járni").

Ezeken a szűrőkön nem megy át semmi. Minden gondolatom fönnakad. Néha persze, az is eszembe jut, hogy régebben többen is voltak, akik szívesen olvasták, amit leírtam és talán még mindig lenne, aki szívesen olvasná. De ilyenkor meg arra gondolok, hogy mennyire más világ van tavaly ősz (vagyis a köznevelési törvény ovimuszályosító, magántanulóságot eltörlő, szigorú egyéni munkarendet bevezető módosítása) óta és, hogy talán nincs is senki, aki ezek után kíváncsi az írásaimra. Persze nem csak az otthonoktatásról szólt minden itt a blogon, de én ebből a háttérországból írtam és ma is csak ebből tudnék írni.

Ugyanakkor nem szeretnék feleslegesen indulatokat kelteni. Ha valaki úgy érzi, falakba ütközik és nem tudja azt tenni, amit szeretne, mivel azt már nem lehet olyan egyszerűen, akkor rossz érzéseit könnyen kivetítheti (rám például). De ezzel meg nekem nem biztos, hogy foglalkoznom kell, hiszen változtatni mások helyzetén nem tudok: sajnos nem én vagyok a törvényhozó, így teljesen a hatáskörömön kívül esik a dolog. Ettől függetlenül persze szoktam őrlődni ezen, a mások helyzetén. Kicsit olyan most, mint amikor valakinek szenved a felnőtt gyereke. Hogyan is tudja akkor élvezni a saját életét, ha azok, akik neki fontosak, nem érzik jól magukat?

Én próbálom élvezni a saját életemet, a saját helyzetemet, de amikor másokra gondolok, nem könnyű. Ahogy persze "erősödik a hiányzás" ez után a virtuális közösség után, úgy erőtlenedik el egyre inkább a szolidáris hallgatásom (=nem beszélek, hogy mások ne érezzék rosszul magukat). Bátorságot akarok venni, vállalni az életemet olyannak, amilyen. Végtére is, vagyok, aki vagyok, élek, ahogy élek, és úgy gondolom, ezt nem kell sem szégyellnem, sem rejtegetnem. Régen is olyan voltam, aki megírta, amit úgy érezte, meg kell. Szeretnék újra ilyen lenni.





8 megjegyzés:

  1. Mindig rá tudok csodálkozni a telepátia jelenségére - talán egy éve, hogy utoljára itt jártam és ma reggel eszembe jutottál, hogy vajon mi lehet veletek... én szívesen olvasok rólad/rólatok, szeretem, hogy nem a felszínt kaparó, hanem mélyebbre ásóak az írásaid. Őszintén drukkolok is nektek a túloldalról, és bár mi is megtapasztalhattuk családilag az otthonoktatást, aztán pedig intézményesültünk, őszintén kívánom, hogy végig tudjátok vinni, amit elkezdtetek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm a hozzászólást. Meglehetősen írásra ösztönzőek a soraid. Én is minden jót kívánok nektek!

      Törlés
  2. Szia! Én kb havonta ránézek az általam olvasott oo-s családok blogjaira, hátha. Engem az érdekel, kinek hogy alakult az élete a törvén után. Nálunk a 2 nagyobb volt 7.-8.-ban itthon, ezt terveztük a legkisebbel is, de nála már nem fog sikerülni... :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Engem is érdekel, Bibi, hogy kivel mi lett, szoktam agyalni rajta, de nem is olyan egyszerű ennek utánajárni. Sajnálom, hogy a legkisebbel már nem tudjátok majd megoldani az otthontanulást, sokan jártak így. :(

      Törlés
  3. Engem is érdekel, hogy mi van veletek, és sok ismerős és félig-ismerős családot szem elől tévesztettünk az utóbbi időkben, éppen emiatt. Velük is, vajon mi lehet? Jozefin

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lenne tudni... Talán, ahogy az idő megy előre, szerintem így vagy úgy, de hallani fogunk egymásról. Remélem, hogy így lesz.

      Törlés
  4. Nahát, ébredezünk...??? Két hete megírtam, ma közzétettem a mi részünket, ezután véletlen bekukkantottam ide, hogy hátha... és csodálkozhattam, hogy más is megszólalt. Eszti, úgy látom, nemcsak nekem kellett idő felocsúdni, hogy megszólaljak újra... Jó volt olvasni rólatok! Anna

    https://annapeti.blog.hu/2020/11/28/iskolakezdes_anyaszemmel#more16305176

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Anna, üdv újra a blogoszférában - van egyáltalán ilyen szó? Mindegy, most már van. :) Az elmúlt hetekben én is próbáltam felvenni a fonalat másokkal, de egyelőre nem nagyon sikerült. A posztodat viszont elolvastam, köszi, hogy informáltál róla.

      Törlés

Szívesen olvastátok